Výběr zaměstnanců

Pokud jste se rozhodli podnikat ve velkém, nesmíte nechat nic na náhodě. Musíte si sestavit podnikatelský plán, naplánovat finance, sehnat si kvalitní klientelu. Ale to, na čem bude stát a padat Vaše podnikání je výběr zaměstnanců.

Opravdu toto je alfa a omega. Vybrat kvalitního zaměstnance není vůbec snadné a je velmi pravděpodobné, že Vy sám nepoznáte potenciální kvality uchazeče. Proto mají větší firmy erudované personalisty, kteří mají při výběru zaměstnanců bohaté zkušenosti. Pokud nemáte svého vlastního personalistu, možná není vůbec na škodu využít služby personální agentury.

Velmi důležitý je už samotné znění nabídky.

pět kolegů

Fáze vyhledávání

  • Znění nabídky, které vyvěsíte na stránkách Vaší firmy, nebo na stránkách personálního portálu by mělo být atraktivní pro obě strany. To znamená, ze strany Vaší byste měli mít přesně popsané, co od uchazeče čekáte a tím předešli hromadění zbytečných životopisů a ze strany zájemce by pak měl být zájem o zajímavý plat a další benefity.
  • Výběr ze životopisů je dosti zdlouhavá záležitost. Kdo by se Vám mohl hodit a kdo ne. Na některá místa se přihlásí pár lidí, to je ještě dobré, ale někdy jsou to opravdu stovky a je dost obtížné se jimi probrat.
  • Pohovor se zájemcem. Jen ty nejvhodnější vyberete pro pohovor, přičemž pohovorů může být více, ty nejlepší z nejlepších pak můžete poslat ještě do užšího výběru. Na pohovor byste se měli dobře připravit, měl byste si vzít také další lidi, více názorů prospívá. Například personalistu, manažera výroby. Je důležité připravit si takové otázky, které zájemce otestují. Není vůbec na škodu, když zájemce vystavíte lehké míře stresu, jen tak se přesvědčíte, zda dokáže zájemce čelit stresovým situacím či nikoli.
  • Užší kolo, u zvlášť prestižních pozic je více kolové výběrové řízení, může být druhé a třetí kolo pohovorů.